środa, 26 czerwca 2013

Naleśniki z serem - słodkie



To jest danie, które robię gdy mam prawie pustą lodówkę i mojego M nie ma w domu ( jest typowym mięsożercą ). Dzieci przepadają za naleśnikami choć Basia musi mieć nadzienie z kremu orzechowego lub czekoladowego, do sera musi jeszcze dorosnąć.

Składniki ciasta:

1/2 l mleka
2 jajka
1 łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią
2 łyżki oleju
2 szklanki mąki tortowej

Nadzienie serowe:

biały ser - najlepiej tłusty
śmietana 30% - około 100 ml
2 żółtka
8 łyżek cukru
1 łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią

Wykonanie:

Składniki na nadzienie mieszam w miseczce aby powstała gęsta, słodka masa.

Składniki na ciasto naleśnikowe mieszam  za pomocą ręcznej trzepaczki na niezbyt gęste ciasto - musi być konsystencji śmietany.
Na łyżeczce gorącego oleju smażymy naleśniki na patelni z obu stron - ja mam bardzo starą już czarną patelnię tylko do smażenia naleśników, z niej wychodzą najlepsze.

Na połowie każdego naleśnika nakładamy po kilka łyżek nadzienia i składamy „na cztery” lub skręcamy w rulon, jak kto lubi.

Polecam także naleśniki odsmażane na masełku, niebo w gębie. Syn polewa jeszcze śmietaną z cukrem ale po takiej dawce cukru mam go już nadto, choć jestem osobą która słodzi kawę nawet 4 łyżeczkami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...