wtorek, 29 października 2013

Kokosowy sernik bez sera



Przepis dostałam od Jagódki, serdecznej koleżanki z pracy, której Mama obłędnie piecze. Jagódka odziedziczyła ten dar i co za tym idzie przepisy :) Wraz z moją drugą koleżanką Urszulą degustujemy te ciasta i ... dziś ciasto, które jest baaaaaaaaaardzo łatwe do przyrządzenia a smakuje rewelacyjnie.

Składniki

CIASTO:
mąka tortowa, 3 szklanki
cukier, 1 szklanka
żółtka, 4
cukier waniliowy, 1
margaryna (ja daję Kasię), 1 szt.
proszek do pieczenia, 2 czubate łyżeczki
kakao ciemne, 2 czubate łyżki - ja dodaję mniej tylko do zabarwienia ciasta 1 łyżka

MASA:
śmietana 18%, 3 sztuki po 400g każda
ŻÓŁTKA JAJEK, 2
budyń śmietankowy lub waniliowy, 1
wiórki kokosowe, 200g
cukier zwykły, 1 szklanka
białka, 6

Opis przygotowania


1. Z podanych składników zagnieść ciasto – tak jak robi się ciasto kruche. Nie musi być zwarte, wystarczy aby składniki się połączyły. Połowę ciasta wykładam na dużą blachę (wysmarowaną tłuszczem i posypaną bułką tartą). Drugą połowę wkładam do zamrażalnika.

2. Masa: ubijamy mikserem żółtka z cukrem, dodajemy budyń ( w proszku), śmietanę i wiórki kokosowe – to wszystko ubijamy delikatnie razem. Następnie ubijamy pianę z białek i dodajemy delikatnie do masy – można wymieszać łyżką.

3. Masę wylewamy na dużą blachę. Posypujemy drugą połową ciasta utartą na tarce.

4. Pieczemy ok. 50 min. w temp. 175 stopni – tu zależy od piekarnika ja piekę ok 1 h,  potem jeszcze 10 min trzymam w ciepłym piekarniku i dopiero wyjmuję


 Smacznego !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...